secret

my life, my story

TANYALAH USTAZ : Solat dan Perihal Kesihatan


Apabila kita bangun tidur, semua sendi-sendi kita akan mengucapkan salam sesama mereka. dan salam yang terakhir sekali akan dihulurkan kepada lidah dengan ucapan 'jagalah kata-katamu kerana jika buruk kata-kata itu, maka buruklah kami semua dan jika baik kata-kata itu, maka baiklah kami semua'.. wallahualam.


banyakkan lah solat jemaah dengan merapatkan saf kerana apabila kita bersentuhan dengan jemaah sebelah, maka cas-cas positif dari jemaah sebelah akan dapat pada kita juga. sebab itu, kalau boleh, duduk di sebelah orang alim supaya kita akan mendapat cas positif contohnya jika orang alim itu khusyuk dalam solat, maka kita pun akan khusyuk sama. wallahualam.


bersyukur lah dengan mengucap ALHAMDULILLAH kerana kita semua masih lagi bernafas di bumi ALLAH ini, masih lagi dapat bangun bersahur di Subuh hari, masih lagi dapat berpuasa, masih lagi diberi kesempatan untuk mengucapkan ALHAMDULILLAH. wallahualam.


jantung yang paling sihat adalah pada waktu kita sujud. jadi, kita kita penat, atau rasa stress, tension, serabut, rasa banyak kerja, terus amik wuduk dan bersolat lah. dan apabila sujud yang terakhir, buatlah selama mana yang kita boleh kerana pada waktu ini, jantung kita akan berada di atas dan pada waktu inilah jantung kita akan berdenyut dalam keadaan yang paling baik. jangan memiliih untuk baring kerana itu bukan penyelesaian yang terbaik untuk jantung. wallahualam.


Me....

My photo
my hubby said that i'm the only soulmate for him , a precious mama to his son, muhammad aqil syahmi, a wonderful daughter to his PIL and a great daughter to his parent. and also a good lecturer to my students.

noniey says....

aku ingin jadi lebih baik.. bantu aku YA ALLAH.. aku ingin sentiasa merinduimu, menyintaimu, mengingatimu dan juga RASULULLAH s.a.w.. amin

contact noniey

ym - lucinquist@yahoo.com

Time

messages@secret

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Moms Unite@secret

Where Moms Unite

blogMalaysia@secret

BlogMalaysia.com

IMCurtain@secret

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Followers@secret