secret

my life, my story

jagalah pemakanan kita bagi menjaga akhlak kita dan anak2..

TANYALAH USTAZ : MAKANAN HALAL

pilih lah kedai yang betul2 kita confident halal kerana apa yang kita makan akan menentukan akhlak dan perilaku kita serta anak2 kita. tengok keadaan kita skrang. kita selalu tertanya2 kenapa budak2 muda skrang tidak sama dengan budak2 muda dulu.. kenapa makin ramai murid2 yang kurang ajar pada cikgu.. yang dengan selamba memukul ibu dan bapa.. dengan sumbang mahram yang makin menjadi2.. ditambah lagi dengan buang anak.. zina.. nauzubillah..

kerana ini semua salah satunya disebabkan kita semua tidak menjaga pemakanan kita.. carilah kedai yang betul2 halal. yang menunjukkan logo halal. dan jangan lah kita masuk kedai yang kita sendiri tak sure halal atau tak hanya kerana kita melihat adanya orang2 melayu ataupun perempuan bertudung di dalam kedai tu..

kita di negara islam.. tapi pelik kan.. kenapa di negara islam sendiri.. kita jadi susah hati mencari logo halal.. yang bagi saya, sepatutnya di negara islam.. logo haram yang perlu dicari.. kerana semua orang mementingkan halalan toyyiba.. wallahualam..

2 comments:

Kuey san August 14, 2010 at 10:08 PM  

Saya setuju, umat sekarang main redah aje halal haram. Alasannya, "alahh, kalo kita tak tahu, xpe.."

Sepatutnya yang tak tau itu lah kena amik tau.

Selamat berpuasa Puan :)

en_me August 16, 2010 at 1:52 PM  

salamm ramadhan akak noniey itteww..

Me....

My photo
my hubby said that i'm the only soulmate for him , a precious mama to his son, muhammad aqil syahmi, a wonderful daughter to his PIL and a great daughter to his parent. and also a good lecturer to my students.

noniey says....

aku ingin jadi lebih baik.. bantu aku YA ALLAH.. aku ingin sentiasa merinduimu, menyintaimu, mengingatimu dan juga RASULULLAH s.a.w.. amin

contact noniey

ym - lucinquist@yahoo.com

Time

messages@secret

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Moms Unite@secret

Where Moms Unite

blogMalaysia@secret

BlogMalaysia.com

IMCurtain@secret

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Followers@secret